spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB

Terapia

Integracji sensorycznej

Terapia procesów integracji sensorycznej skierowana jest do dzieci, które doświadczają:05hamak

  • problemów z równowagą, koordynacją ruchową
  • nadmiernej ruchliwości i nadpobudliwości
  • niechęci do ruchu i małej sprawności ruchowej
  • nadwrażliwości lub zbyt małej wrazliwości na bodźce płynące z otoczenia (dotykowe, ruchowe słuchowe, wzrokowe czy węchowe)
  • zbyt wolnego tempa w czynnościach samoobsługowych, ruchowych,  pracy przedszkolnej lub szkolnej
  • trudności w mówieniu i percepcji słuchowej, uczeniu się; zwłaszcza w czytaniu, pisaniu, koncentracji uwagi
  • kłopotów z jedzeniem
  • trudności  emocjonalnych np. biją, popychają, gryzą kolegów, szybkio ulegają frustracji lub  wycofują się z kontaktów społecznych,  

Jednostka terapeutyczna trwa  50 minut. Cały proces terapii zwykle trwa 1 rok, czasami  dłużej. Jest to kwestia indywidualna. W naszym Ośrodku w okresie terapii dziecka  prowadzimy konsultacje wychowawcze dla rodziców.

Zgłoszenia i prowadzenie terapii 

Beata Dawczak

zespół terapeutów:

Ewa Barańska, Sylwia Budzyńska, Agnieszka Olejnik, Danuta Kryger, 

Logopedyczna

  • wczesna interwencja logopedyczna więcej
  • opóźniony rozwój mowy
  • proste wady wymowy: seplenienie, reranie, kappacyzm,
    Terapia prowadzona jest według programu autorskiego Szkoła Poprawnej Wymowy zawartego w książkach: Gadające zwierzątka,  Kapki i wafki, Ciszki, Syczki , Szumki, Rerki, Miks Ciszków, Syczków i Szumków. (zobacz: Publikacje)
  • jąkanie wczesnodziecięce

Podczas realizacji programu terapeutycznego korzystamy z metody  integracji sensorycznej, elementów metody  werbo-tonalnej, elementów  masażu Shantala oraz wybranych  technik metody Casitillo Moralesa

Zgłoszenia i prowadzenie terapii

Beata Dawczak 

Agnieszka Siołek 

Pedagogiczna

  • terapia funkcji percepcyjnych leżących u podstaw procesu czytania i pisania (percepcji słuchowej, wzrokowej, orientacji przestrzennej, motoryki ręki)
  • terapia umiejętności matematycznych z wykorzystaniem programu stymulacji prof. E.Gruszczyk-Kolczyńskiej

Podczas ustalania i realizacji programu terapeutycznego korzystamy z metody integracji sensorycznej  oraz kinezjologii edukacyjnej

Zgłoszenia i prowadzenie terapii 

Danuta Kryger

Agnieszka Siołek 

Anna Walkowiak 

Trudności emocjonalnych 

Przeznaczone są dla dzieci, które mają trudność w pomieszczaniu, rozpoznawaniu i wyrażaniu  emocji

  • zajęcia indywidualne

Zgłoszenia i prowadzenie terapii

Beata Dawczak  

Zgłoszenia i prowadzenie

Beata Dawczak i Małgorzata Jaskólska-Klaus



 

 
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB